Isu-isu kontemporari akan bermula dengan penerokaan dan penjelajahan asal usul, tujuan dan struktur pendidikan matematik di Malaysia. Pengkajian secara kritikal faktor-faktor yang membawa kepada perubahan dalam pendidikan matematik akan dibuat melalui perbandingan isu-isu di dalam dan luar negara. Dalam perbincangan intelektual, isu-isu mengenai perubahan paradigma dalam sejarah matematik, konsep bilik darjah dan proses pengajaran dan pembelajaran akan dibincangkan. Kursus ini juga akan mendedahkan pelajar kepada isu-isu dan trend di dalam pendidikan matematik.
HASIL PEMBELAJARAN :
Di akhir
kursus ini pelajar:
1. Menganalisis
sebab-sebab perubahan dalam pendidikan matematik.
2. Membincangkan secara intelektual dengan kritikal dan analitikal mengenai isu-isu di dalam pendidikan matematik.
3. Menilai dan mengkritik pelbagai isu mengenai pendidikan matematik.
4. Memperkembangan kemahiran mencari dan mentafsir maklumat dalam pendidikan matematik.
5. Memberi pendapat dengan menggunakan kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis.
2. Membincangkan secara intelektual dengan kritikal dan analitikal mengenai isu-isu di dalam pendidikan matematik.
3. Menilai dan mengkritik pelbagai isu mengenai pendidikan matematik.
4. Memperkembangan kemahiran mencari dan mentafsir maklumat dalam pendidikan matematik.
5. Memberi pendapat dengan menggunakan kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis.
No comments:
Post a Comment